MASTER38 MASTER38 MASTER38 MASTER38 BOSSWIN168 BOSSWIN168 BOSSWIN168 BOSSWIN168 BOSSWIN168 COCOL88 COCOL88 COCOL88 COCOL88 MABAR69 MABAR69 MABAR69 MABAR69 MABAR69 MABAR69 MABAR69 MAHJONG69 MAHJONG69 MAHJONG69 MAHJONG69 RONIN86 RONIN86 RONIN86 RONIN86 RONIN86 RONIN86 RONIN86 RONIN86
GACOR77 CAIR77 ADMIN77 DP96 RUPIAH138 RECEH88 RECEH88 MANTUL138 MANTUL138 PASUKAN88 PASUKAN88 BOBO77 BAYAR77 BAYAR77 GARUDA69 RUPIAH138 GCR77 TANGO77 GACOR77 GACOR77 MODUS99 LORD88 GOCAP123 GACOR96 ODIN77 PARGOY88 PARGOY88 MAXWIN138 MAXWIN138 MAXWIN138 POLASLOT138 EPICWIN138 DISKO69 NGASO77 WIBU69 BESTI69 DINO69 BOSSWIN168 BOSSWIN168 RECEH69 MEWAHBET MEWAH99 FOYA88 SAWER138 PUAS69 MIDAS77 MIDAS77 SIP69 SIP69 MODUS99 MODUS99 GCR77 MASTER38 MABAR69 LOTUS138 LOTUS138 COCOL88 BARON69 DINASTI168 ZONA69 NOBAR69 RONIN86 STARLING69
BOSSWIN168 BOSSWIN168 BOSSWIN168 BOSSWIN168 https://pol-ka.com/ http://saint-ex.com/ https://bego.hu/ https://planetexpo.fr/author/geoffrey/ https://planetexpo.fr/bijoux https://www.fromfailuretopromise.com/about-dr-c/ https://www.kubeval.com/ls168/ https://gansossalvajes.com/account/login/ https://www.antiracket.info/account/login https://www.stratfordbikehire.com/Bikes/ https://microxchg.io/bobo/ https://testmyquiz.com/cocol88/ https://www.dreamgreen.earth/cocol/ https://gansossalvajes.com/account/login/ https://gansossalvajes.com/ https://turbokolor.com/about2a05.html https://bosswwin168.locker/ COCOL88 COCOL88 COCOL88 COCOL88 COCOL88 COCOL88 MASTER38 MASTER38 BOSSWIN168 HITAM138 slot online game online gacor77 egp88 game gacor fix77 new77 gacor96 sikat88 online138 siap46 qris bayar77 BAYAR77 SIKAT88
KFCSLOT UBER77 ONLINE138 PECAH138 SIAP46 DANA69 JUS77 WIBU69 PARGOY88 EPICWIN138 GACOR77 GACOR77 JEPE77 WEB77 slot gacor slot qris game online DINASTI168 LOTUS138 BOSSWIN168
LOGIN JURAGAN69 LOGIN BAYAR77 LOGIN DANA69 LOGIN EGP88 LOGIN SIP69 LOGIN KOIN138 LOGIN NONGKI99 LOGIN MAHJONGWAYS LOGIN BAKAR77 LOGIN COCOL88 LOGIN MAHJONG69 LOGIN MEMBER77 LOGIN BANK77 LOGIN PAY77 LOGIN RONIN86 DINASTI168 LOTUS138 BESTI168 DISKO69 MAXWIN138 POLASLOT138 PARGOY88 DINO69 EPICWIN138 HAHA69 NGASO77 GARUDA69 GARUDA138 SIP69 GACOR77 MAHJONG69 RONIN86 MABAR69 COCOL88 BOSSWIN168 MASTER38 NOBAR69 ZONA69 BARON69 BOBO77 STARLING69 SIKAT88 STARS77 AGEN138 DANA69 KOPI77 OJOL77 WEB77 MIDAS77 EGP88 FIRE138 BAYAR77 PAY77 BANK77 ADMIN77 BUKA77 MENANG77 MEMBER77 WA77 TOKO79 MODUS99 WD138 PECAH138 GACOR96 GANAS69 ONLINE138 JUS77 SIAP46 VICTORY77 ODIN77 ML138 DETIK123 RUPIAH138 GCR77 DP96 CAIR77 RECEH88 MANTUL138 PASUKAN88 FOYA88

Strategia de marketing de bază Segmentare – ţintire – poziţionare


Un aspect important în activitatea de marketing se referă la strategia de marketing de bază, respectiv succesiunea segmentare – ţintire – poziţionare. Astfel de decizii se iau pentru fiecare piaţă în parte, ele reprezentând punctul de plecare pentru stabilirea politicilor privind mixul de marketing pentru piața internă, dar și pentru pieţele externe. 

Segmentarea
pieţelor la nivel micro (în cadrul unei ţări) are în vedere împărţirea pieţei naţionale în grupuri (omogene în cadrul lor şi distincte între ele) de consumatori cu caracteristici, comportamente şi nevoi diferite, cărora firma trebuie să li se adreseze în mod diferit (produse, promovare diferite etc). Scopul pentru care are loc segmentarea pieţelor este de a identifica profilul consumatorului, cu alte cuvinte firma va trebui să răspundă la întrebarea: Cui mă adresez? Cine sunt consumatorii mei? Gruparea consumatorilor se poate face în funcţie de diferite dimensiuni şi variabile. În tabel sunt ilustrate cele mai uzitate variabile pentru segmentarea consumatorului final, a indivizilor.

Segmentarea piețelor (identificarea grupurilor de consumatori) trebuie să fie multicriterială. De regulă un singur criteriu pentru gruparea consumstorilor nu este suficient, dar și un număr foarte ridicat de criterii poate deveni ineficient. Criteriile în baza cărora sunt identificate segmentele de piață trebuie să fie relevante, adică să diferențieze consumatorii în coportamentul lor față de produsul companiei. În acest mod, compania identifică mai multe grupuri de consumatori cu caracteristici diferite, dar și cu comportamente diferite, care din punct de vedere al marketitngului pot fi tratați diferit. 

Segmentarea consumatorilor, respectiv gruparea lor în funcţie de criteriile relevante (cele care le diferenţiază comportamentul) este urmată de ţintire, care constă în alegerea segmentului de piaţă ce va fi deservit. Se poate alege un singur segment de piață pentru a fi deservit, sau se pot alege mai multe segmente de piață (mai multe grupuri de consumatori) care vor fi deserviți cu strategii de marketing (produs, preț, distribuție și promovare) diferite. 

După gruparea pieţei în segmente de piaţă şi alegerea unuia sau mai multor segmente de piaţă a fi deservite, firma va stabili strategia de poziţionare. Proiectarea strategiei de poziţionare are în vedere stabilirea imaginii pe are firma doreşte să o formeze pe piaţă despre produsul său. De obicei, strategia de poziţionare se face pe bază de diferenţiere (firma încearcă să creeze o imagine diferită a produsului său faţă de cele ale competitorilor) şi această imagine se poate crea prin diferite strategii care se concentrează pe anumite aspecte cum ar fi: atributele produsului (Dove, 1/4 cremă hidratantă), avantajele oferite consumatorului (telefonie mobile şi număr de minute, mesaje, internet), ocaziile de utilizare a produsului (bere pentru vizionarea meciurilor de fotbal), utilizatorii produsului (pasta de dinţi destinată întregii familii), originea produsului (cafea din America Latină) etc.

Odată stabilită strategia de poziţionare pentru segmentul de piaţă ales, ea reprezintă punctul de plecare în stabilirea politicilor mix-ului de marketing. Toate activităţile ulterioare de marketing pe piaţa externă respectivă trebuie să reflecte poziţionarea aleasă. Dacă produsul este poziţionat ca un produs popular, acesta va avea caracteristici mai simple, se va distribui prin lanţuri de distribuţie accesibile segmentului de piaţă popular, va avea un preţ mai scăzut şi va fi promovat ca atare.

CN