MASTER38 MASTER38 MASTER38 MASTER38 BOSSWIN168 BOSSWIN168 BOSSWIN168 BOSSWIN168 BOSSWIN168 COCOL88 COCOL88 COCOL88 COCOL88 MABAR69 MABAR69 MABAR69 MABAR69 MABAR69 MABAR69 MABAR69 MAHJONG69 MAHJONG69 MAHJONG69 MAHJONG69 RONIN86 RONIN86 RONIN86 RONIN86 RONIN86 RONIN86 RONIN86 RONIN86

Mix-ul de marketing și factori de influență 3

Prețul
Pentru a putea stabili prețul pentru produsul/oferta companiei, este necesar să se cunoască care sunt factorii care pot influența formarea prețurile. Aceștia sunt în principal de 2 categorii: factori legaţi de activitatea firmei și factori legaţi de piaţă.
Factorii legaţi de activitatea firmei
Costurile reprezintă un factor important de influenţă a preţului. Se iau în considerare toate categoriile de cost implicate, de la costul de producţie, la costurile de distribuţie, taxe şi impozite locale. În acelaşi timp ca elemente de cost trebuie avute în vedere şi reducerile de preţ ce se oferă distribuitorilor pentru a obţine accesul pe piaţă.
- Costurile de transport vor contribui în mod diferit la formarea preţului final în funcţie de tipul de produs. Produsele de tehnologie înaltă sunt mai puţin sensibile la costurile de transport deoarece acestea reprezintă doar o mică parte a costurilor totale şi în consecinţă rareori influenţează deciziile de preţ. Pentru bunurile de consum, un nivel scăzut al costurilor de transport poate fi un factor hotărâtor în realizarea unei comenzi, deoarece costurile de transport au o pondere mai mare în costul unitar final.
- Taxele reprezintă un alt factor ce influenţează costul produsului şi în consecinţă politica de preţ. O mare varietate de alte taxe pot fi impuse făcând decizia de preţ mult mai complexă: taxa pe salarii, taxa pe profit, taxa pe valoare adăugată, accizele. Spre exemplu, în România TVA-ul este de 19%.
Costurile de distribuţie sunt legate de lungimea canalelor de distribuţie, de adaosul fiercărui canal şi de costurile şi eficienţa logisticii. Cu cât volumul achiziţiilor este mai mic cu atât este necesar un canal de distribuţie mai lung care să cuprindă intermediari specializaţi ce percep adaosuri mai ridicate şi în consecinţă, costurile de distribuţie vor fi mai mari.
Factori legaţi de piaţă
Nivelul veniturilor populaţiei unei ţări influenţează cantitatea şi tipul bunurilor pe care aceasta le poate cumpăra.
Competiţia prin natura şi mărimea ei influenţează în mod semnificativ nivelul preţurilor pe orice piaţă. O firmă ce activează ca unic furnizor al unui anumit produs pe o piaţă are o flexibilitate mai mare în stabilirea preţului produselor sale pe o piaţă. Competiţia este importantă, deoarece competitorii pot avea structuri diferite ale costurilor ce vor rezulta în preţuri diferite.

RB