MASTER38 MASTER38 MASTER38 MASTER38 BOSSWIN168 BOSSWIN168 BOSSWIN168 BOSSWIN168 BOSSWIN168 COCOL88 COCOL88 COCOL88 COCOL88 MABAR69 MABAR69 MABAR69 MABAR69 MABAR69 MABAR69 MABAR69 MAHJONG69 MAHJONG69 MAHJONG69 MAHJONG69 RONIN86 RONIN86 RONIN86 RONIN86 RONIN86 RONIN86 RONIN86 RONIN86

Mix-ul de marketing și factori de influență 1

Pentru derularea unei bune activități antreprenoriale, orice întreprinzător trebuie să aplice principiile de marketing în activitatea sa. Principalele activități de marketing se referă la mix-ul de marketing sau cei 4P (produs, distribuție/plasare, preț și promovare), care vor fi prezentați succint în continuare.
Produsul
În primul rând trebuie definit conceptul de produs, care se referă la ceea ce oferă IMM-ul pe piață. Produsul poate fi privit la trei niveluri: la nivel de produs de bază oferind beneficii de bază, la nivel de produs propriu-zis oferind beneficii fizice ale produsului şi la nivel de produs lărgit oferind beneficii suplimentare consumatorului prin intermediul serviciilor. Vezi figura. La nivelul produsului de bază avem în vedere produsul cu caracteristicile sale tehnice şi funcţionale, prin intermediul cărora se va satisface o nevoie de bază.
La nivelul produsului propriu-zis avem în vedere produsul incluzând şi aspecte precum marcarea, amabalarea, calitatea, stilul, elemente considerate tangibile pe baza cărora produsul poate oferi beneficii fizice. Spre exemplu, în Europa deciziile firmelor legate de ambalarea produselor este puternic influenţată de legislaţia privind protecţia mediului înconjurător, care prevede folosirea de ambalaje reciclabile.
La nivelul produsului lărgit avem în vedere şi serviciile asociate produsului precum livrarea, instalarea, creditarea, servicii post-vânzare, garanţii, servicii ce pot oferi beneficii suplimentare consumatorilor.
Cosumatorii aşteaptă beneficii la toate cele trei niveluri, iar o firmă trebuie să aibă în vedere toate elementele produsului la toate nivelurile pentru a avea succes pe plan internaţional.

CN